هیئت محبان الزینب (امام رضا)
مذهبی و معنوی،سیاحتی و گردشگری
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, :: 13:5 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, :: 12:33 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

obama-abdollah

دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, :: 12:24 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

 

السلام علیک یا جوادالائمه (علیه السلام)

قالَ جَواد (علیه السلام): مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْیَتْهُ الْمَصادِرُ.

فرمود: هرکس موقعیّت شناس نباشد; جریانات، او را مى رباید و هلاک خواهد شد.

فرارسیددن سالروز شهادت نهمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام محمد تقی الجوادالائمه (علیه السلام) را بر تمام مسلمانان جهان علی الخصوص پیروان راستین آن حضرت تسلیت باد .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 9:44 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

هرجا دلی شکست به اینجا بیاورید
"اینجا بهشت شهر خدا،‏شهر مشهد است"

شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 11:30 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

همه شب نگاهم به آستان آسمانیت خیره می شود .....

                                                            تا شاید در روزگاری نه چندان دور شیرینی کلامت را حس کنم

                                                                و

                       یادگاری این ایام ، شیرینی انتظار را به

                        حضور مقدست

                                              هدیه کنم.  





 

شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 11:21 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
رنو کلیو RS 200 مدل 2013



اختصاصی پاریس: قدرتمندترین مدل رنو کلیو با پیشرانه 1.6 لیتری توربو در اتوشوی پاریس 2012 رونمایی شد؛ خودرویی که همان پیشرانه سابق را با ظاهری جدیدتر در اختیار مشتریان قرار داده است.






ارسال توسط payam
نظر بدهید
کیشر Yachting ادیشن



کیشر با معرفی Yachting Edition به سراغ CLS63های مرسدس بنز رفته تا پکیج جدید خود را که برای این لوکس آلمانی تدارک دیده به رخ سایر تیونرها بکشد .







ارسال توسط payam
نظر بدهید
تویوتا ورسو جدید، یک مینی ون متمایز


تویوتا قرار است چند روز دیگر در نمایشگاه پاریس از فیس لیفت ورسو جدید رونمایی کند. به طور کلی ورسو جدید علاوه بر تغییراتی در ظاهر و طراحی، دو پیشرانه جدید را هم در قلب خود خواهد یافت.






ارسال توسط payam
نظر بدهید
یاریس ترند با لباس تازه برای سال تازه


تویوتا قرار است از نسخهٔ ترند یاریس در اتوشوی پاریس رونمایی کند، این یک خودروی جوان پسند تر از نسخهٔ معمولی یاریس است و قرار است بهار آینده به بازار عرضه شود.







ارسال توسط payam
1 نظر
هیوندای i30 سه درب با سلیقه و جوان پسندتر



پس از پشت سر گذاشتن بازار خوب هیوندای I30، هیوندای این بار تصمیم گرفت تا نسخهٔ سه درب آن هم به محصولاتش اضافه کند. این نسخه قرار است در اروپا عرضه شود. شباهت ظاهری و باطنی این خودرو با کیا پرو سید هم چیزی طبیعی است!







ارسال توسط payam
نظر بدهید
تندر 2013 را دیده اید؟!


خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های 2013 داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!








ارسال توسط payam
نظر بدهید
نیسان پاترول 2013 (استرالیا)



هم اکنون مشتریان استرالیایی می توانند مدل های 2013 پاترول را سفارش دهند که البته تا تحویل خودروهایشان می بایست تا ژانویه 2013 منتظر بمانند . . .





ارسال توسط payam
نظر بدهید
نیسان TeRRA مفهومی



نیسان نخستین جزییات کراس اور مفهومی خود را با نام TeRRA منتشر کرد؛ خودرویی که با سلول های هیدروژنی کار می کند و اتوشوی پاریس 2012 نیز اولین مقصد آن است . . .







ارسال توسط payam
نظر بدهید
پژو RCZ مدل 2013




پژو قرارست در نمایشگاه پاریس 2012 از فیس لیفت RCZ که به احتمال فراوان در بهار 2013 راهی بازار می شود رونمایی کند . . .






ارسال توسط payam
نظر بدهید
نقشه های لامبورگینی برای سالهای آخر عمر گایاردو



لامبورگینی در حال کار بر روی خودروی سوپر اسپرت جانشین گایاردو (گالاردو) است اما این به این معنی نیست که این شرکت گایاردو را فراموش کرده است. بنابراین لامبورگینی خبر نسخه ای ویژه از گایاردو را برای سال آینده داده است.






شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 10:59 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

 

فرهاد مجيدي به طور رسمي از دنياي بازيگري خداحافظي کرد متن خداحافظي او به شرح زير است؛



هواداران عزيز

وقتي 15 سال پيش به تيم محبوبم استقلال پيوستم ، هرگز تصور نمي کردم روزي با حمايت هواداران پر شور و دوست داشتني آبي دل استقلالي به جايگاه کنوني ام رسيده که در آستانه 36 سالگي ، هنوز با تمام وجود و با ذره ذره توانم براي هواداران بتوانم به ميدان بروم.

بازيکن و کاپيتان استقلال بودن ، افتخاري است که براي " فرهاد مجيدي" فراموش شدني نيست . بازي کردن در تيمي که بزرگاني چون شادروان ناصر حجازي ، علي جباري و حسن روشن روزگاري در آن عضويت داشتند يا پوشيدن پيراهن شماره 7 که در گذشته بر تن تکنيکي ترين بازيکن آسيا " مجيد نامجو مطلق " بوده يا بستن بازوبندي که بر دستان ستارگاني چون برادران بياني و جواد زرينچه بوده براي " فرهاد " فرزند کوچک خانواده بزرگ استقلال مايه اعتبار و افتخار است.

در اين مدت در شادي و غم هاي زيادي با هواداران عزيز سهيم بوده ام . با شادي هوادار خنديدم و با گريه آنها اشک ريختم. پيروزي هاي دربي، جشن قهرماني هاي ليگ برتر و جام حذفي، شکست ها و از همه غم انگيز تر از دست دادن اسطوره تاريخ باشگاه استقلال ناصرخان حجازي هيچگاه از خاطرم نمي رود. روز تلخي براي من و هواداران بود.

با عنايت خداوند متعال ، حمايت هواداران و لطف نام بزرگ و پيراهن آبي" استقلال" به آرزوهاي مادي و معنوي خويش رسيده ام و مانند آقاياني که با خودخواهي ، همواره استقلال را مديون خود مي دانند يا در نبود خود ذلت استقلال را آرزو مي کنند، فکر نمي کنم. هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است و هر کجا که باشم براي سربلندي استقلال تلاش خواهم کرد اما امروز، پس از تحمل و سپري کردن روزهاي سخت و فرا رسيدن روزهاي آبي رنگ زندگي ورزشي ام، مي خواهم سخت ترين تصميم زندگي ام را براي هواداران بازگو کنم.

طرفداران دوست داشتني

بر حسب صبر و تعصب تا به امروز سکوت کردم (حتي در روزهايي که در اوج آمادگي و بنا به سليقه فني ! نيمکت نشين بودم صحبتي نکردم تا آرامش تيم و مجموعه استقلال برهم نخورد) و براي اثبات خويش تلاش و مبارزه کردم اما امروز وقتي مي شنوم که آقايان عامل ناکامي تيم را تشويق فرهاد مجيدي توسط هواداران خونگرم استقلال مي دانند برايم تاسف آور است. قطعا روزي با وجود و حضورم براي سربلندي استقلال تلاش کردم اما اين روزها اتفاقاتي افتاد و صحبتهايي شنيدم که به اين نتيجه رسيدم بايد برخلاف ميل باطني ام از فوتبال خداحافظي کنم.

عليرغم پيشنهادات بسيار از تيمهاي داخلي از ابتداي فصل تاکنون ، نتوانستم در ايران پيراهني جز پيراهن آبي بپوشم و بسيار مايل بودم با حضور در تيم محبوبم استقلال به همراه ديگر بازيکنان بتوانم با جام قهرماني ليگ و حذفي را فتح کنم و در نهايت با پيراهن استقلال از ميادين فوتبال براي هميشه خداحافظي کنم که اين امکان فراهم نشد وگويا تقدير براي من اين چنين بود.

هر کجا که باشم خود را سرباز استقلال مي دانم و اميدوارم در آينده ، در کسوت هاي ديگر بتوانم دين خود به هواداران پرشور استقلال را با کسب جام هاي متعدد ، ادا نمايم.

در اين جا لازم مي دانم از کليه مديران، کارشناسان ، مربيان ، بازيکنان ، کادر پزشکي ، تدارکات ، پشتيباني تيم و نيز ارباب جرايد که در ادوار مختلف ، اسباب زحمت آنها را فراهم نمودم ، سپاسگزاري نمايم.

در پايان ، از هواداران متعصب و دوست داشتني استقلال که همواره در سرما و گرما مرا مورد حمايت و تشويق خويش قرار داده ، صميمانه قدرداني کرده و اميدوارم عذر "جدايي ناخواسته" سرباز خويش را پذيرا باشند.

بي گمان هيچگاه خود را از استقلال جدا ندانسته و الطاف ، حمايت ها و تشويق هاي هواداران پر شور و فهيم استقلال از خاطره ام پاک نخواهد شد و هر جا که باشم براي موفقيت آنها دعا خواهم کرد.

به اميد قهرماني استقلال در مسابقات داخلي و بين المللي و سرافرازي و تندرستي هواداران عزيز

انشاءا…

برادر کوچک شما

فرهاد مجيدي

 


 

شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 10:49 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

جاذبه های گردشگری ، جاذبه های گردشگری

  • مربوط به موضوع »

  

عکاسی از ارتفاع به عنوان مثال از روی هلی کوپتر ، برج بلند ، قله یک کوه بلند ، بالن ، هواپیما و هر چیزی که از بالا نمایی از پایین را نشان دهد، برای بیننده عکس بسیار جذاب و دیدنی است، چرا که ما اکثراً مکانها را از دید معمولی خود و در زاویه های خاص و کوچکی می بینیم و برایمان جالب است بدانیم از بالا و به طور کامل به چه شکلی هستند، عکسهای زیر نمای از بالا چند مکان را به زیبایی نمایش میدهند (Aerial View Photography)

 
شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 10:41 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 10:37 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

كسى كه دوست دارد خندان و با روى گشاده خداوند را ديدار كند، بايد از محبّت و ولايت على بن موسى الرضّا سلام الله علیه بهره ‏مند باشد.

پیامبر اکرم (ص)

میلاد با سعادت امام رضا (ع) بر عموم مسلمین مبارکباد.

شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 10:20 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

مراسم عروسي تركمنها پر از ويژگيهاست و جذابيتهاي بسياري دارد. عروسي ها در ميان تركمنها به مدت 3 يا 4 روز به طول مي انجامد . پس از آنكه خانواده داماد دختري را پسنديده باشند ع مادر و گلجه (زن برادر) داماد به خانه عروس رفته خواستگاري مي كنند .
خانواده عروس پس از تحقيق درباره داماد و خانواده آن جواب را مي دهند اگر جواب مثبت باشد خانواده داماد با شيريني و شكلات به خانه عروس مي آيند.
در شب قدر در ماه رمضان خانواده داماد و فاميلهايشان با شيريني و آجيل و كادوئي براي عروس به خانه آنها آمده جشن و سروري بر پا مي كنند .
در عيد قربان نبز گردن و سينه گوسفند را به شكل مثلثي در مي اورند كه به آن «دوش» مي گويند . طرف داماد اين گوشت را با تزئين و در كنار گوشت كادوئي متنوعي براي عروس خريده آنها را به خانه عروس مي برند .
اگر خانواده داماد بخواهند مي توانند مراسم نامزدي را در يكي از روزها با جشن شب قدر و روز عيد قربان برگزار مي كنند ، اگر چنين نباشد ، مادر داماد به خانه عروس آمده روزي را براي مراسم نامزدي مشخصمي كند.
عروسي تركمنها چندين مرحله دارد كه عبارتند از ك
1- قودا بولماق
2- پذيرائي
3- مصائب(مصاحب)
4- عروس كشي
5- اوجه
6- اللش درمه
7- قايتارمق

قودا بولماق
يك روز قبل از عروسي همه خويشاوندان داماد با ريش سفيدان محل به خانه عروس مي روند. در اين روز ريش سفيدان با پدر عروس صحبت مي كنند و در ميزان مهريه به توافق مي رسند.
زنها نانهاي مخصوصي به نام قاتلمه و اكمك كه قاتلمه ضخيم و اكمك نازك است ، مي پزند و به خانه عروس مي برند در اين روز طلاهاي زيادي نيز به عروس كادو مي دهند و جشن بزرگي برپا مي كنند.
پذيرائي (مراسم اختصاصی عروس)
فرداي روز قودابولماق ، عروس با دوستان و آشنايان خود جشني را بر پا مي كنند كه در آن خويشان داماد نيز حضور دارند.
مصائب (مصاحب)
در شب همان روز پذيرائي ، داماد با دوستان و هم سالان خود جشني را برپا مي كند.این مراسم در واقع اصلی ترین قسمت یک عروسی در ترکمن صحرا است که میهمانان مختلف در آن حضور دارند.و با شام از میمانان پذیرایی می شود.بعد از مراسم شام معمولا" مراسم رقص و آواز و یا کانسرت بخشی(موسیقی سنتی ترکمن صحرا) اجرا می گردد.برنامه کانسرت و یا برنامه های جایگزین آن تا پاسی از شب ادامه دارد.در بعضی مراسمها هم بجای رقص و آواز و یا بخشی مراسم دینی مولود خوانی و مسابقه قرآن برگزار می گردد.
عروس كشي

 

صبح فرداي مصاحب در جلوي خانه داماد ماشينهاي عروس و داماد را تزئين مي كنند ، ماشينها بوق زنان به طرف خانه عروس مي روند .

 

عروس با ينگه ها منتظر نشسته است ، سپس گلجه (زن برادر) داماد با گلجه عروس چاشو (نوعي روسري مخصوص قرمز رنگ كه عروس بايد قبل از سوار شدن به ماشين آن را بر سر بگذارد) را به يكديگر پرت مي كنند و دعواي ساختگي را راه مي اندازند در اين دعواي ساختگي گلجه داماد و گلجه عروس نام پدر و پدربزرگ عروس و داماد را معرفي مي كنند ع سپس گلجه داماد چاشو را گرفته بر سر عروس مي گذارد و عروس با دوستان و فاميلان نزديك خود سوار كجاوه مي شود.

البته بايد ذكر شود كه كجاوه عروس و داماد جدا است و داماد نيز با دوستان خود سوار مي شود . مادر عروس بر روي دو ماشين كجاوه آرد مي ريزد به نشانه اينكه سفيد بخت شوند . كجاوه بوق زنان به طرف خانه داماد حركت مي كند در راه از جلوي هر خانه كه مي گذرد اهالي آن خانه خوشبختي عروس و داماد را آرزو مي كنند .


وقتي كه عروس را به خانه داماد مي آورند با ينگه هايش در يك اتاق مي نشينند و همسايه هاي داماد به ديدن عروس مي ايند.
«در ضمن براي عروس و داماد قلب گوسفندي را كباب كرده و به دو نيم تقسيم مي كنند . و نصف ان را به عروس و نصف ديگر را به داماد مي دهند تا بخورد به اين اميد كه قلب و دل انها با هم باشد و هيچكس حق خوردن از اين كباب را ندارد.»
اوجه
زنان فاميل غذائي به نام چگدرمه (پلو قرمز رنگ شبيه استانبولي) درست مي كنند و براي عروس و داماد در ظرفهاي جدا مي ريزند ، عروس و داماد بايد هر كدام از ظرفهاي يكديگر بخورند ، و بعد پيشاني بند پارچه اي و دايره شكلي به نام «آل لانقي» بر سر عروس مي گذارند.

 




تاریخ: یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:عروسی,ترکمن,
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 10:19 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 10:17 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, :: 10:46 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, :: 10:7 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

 

با دیده دل اگر رضا را بینی مرآت جمال کبریا را بینی
گر پرده اوهام به یک سو فکنی اندر پس آن پرده خدا را بینی

تا گوهر اشکم سر بازار نیاید کالای مرا هیچ خریدار نیاید
خوارم من و در سینه من عشق شکفته است تا خلق نگویند گل از خار نیاید

ای حجت هشتم که خدا خوانده رضایت مدح تو جز از خالق دادار نیاید
نومیدی و درگاه تو بی سابقه باشد هر کار ز تو آید و این کار نیاید

دیدم همه جا بر در و دیوار حریمت جائی ننوشته است گنهکار نیاید
گوئی به کجا روی کند ای همه رحمت گر بر در تو شخص گرفتار نیاید
شنبه 1 مهر 1391برچسب:دهه, :: 11:23 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

 

دهه کرامت

 

و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)و برادر بزرگوارش حضرت علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه السلام

 

بر عموم مسلمانان جهان مبارک باد.

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 35
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 110
بازدید کل : 133601
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1