هیئت محبان الزینب (امام رضا)
مذهبی و معنوی،سیاحتی و گردشگری
شنبه 30 دی 1391برچسب:, :: 11:12 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

کودکان بامزه

شنبه 30 دی 1391برچسب:, :: 11:5 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

هنوز شوق تو بارانی از غزل دارد                            نسیم یک سبد آیینه در بغل دارد

خوشا به حال خیالی که در حرم مانده                    و هر چه خاطره دارد از آن محل دارد

به یاد چایی شیرین کربلایی ها                             لبم حلاوت “احلی من العسل” دارد

چه ساختار قشنگی شکسته است خدا                درون قالب شش گوشه یک غزل دارد

بگو چه شد که من اینقدر دوستت دارم؟                بگو محبت ما ریشه در ازل دارد

غلامتان به من آموخت در میانه ی خون                  که روسیاهی ما نیز راه حل دارد

سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 12:13 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی


 

هشتم ربیع الاول سالروز شهادت پدر امام زمان عجل الله فرجه ، امام حسن عسکری را خدمت فرزند غایب از نظرشان تسلیت عرض می نماییم .
 

منبع : www.PersianMob.Net

 


امشب که زمین و آسمان می گرید / از ماتم عسکری جهان می گرید
جا دارد اگر شیعه خون گریه کند / چون مهدی صاحب الزمان می گرید
سالروز پرپر شدن یازدهمین گل بوستان امامت و ولایت، تسلیت باد. . .
.
 

سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 12:1 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

جز خم ابرويش هيچ محرابي ندارم

 جز غم هجران رويش من تب و تابي ندارم

گفتم اندر خواب بينم چهره چون آفتابش

 حسرت اين خواب در دل ماند چون خوابي ندارم

 سر نهم بر خاك كويش جان دهم در ياد رويش 

 سر چه باشد جان چه باشد چيز نايابي ندارم  

 

سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 11:46 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

 

پیشاپیش  ولایت عهدی مهدی فاطمه (عج) و عید الزهرا را به  محضر امام عسگری و مادر بزرکوار امام زمام (عج)

ومقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و بچه های هئیت محبان الزینب و همه بچه هیاتیها تبریک و تهنینیت عرض

مینمائیم

دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:48 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

تاريخ ارسال مطلب : پنج شنبه 21 دی 1391

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

- 19:27

 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.netگروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.netگروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:45 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:27 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
هنگام آلودگی هوا، آبمیوه‌های طبیعی و شیر بنوشید.
 
یک متخصص طب سنتی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که برای دفع سموم ناشی از آلودگی هوا، آبمیوه‌های طبیعی مصرف کنند و همچنین با مصرف لبنیات تازه به ویژه شیر می‌توانند دفع سموم را در بدن بهتر کنند تا کمتر دچار عوارض آلودگی هوا همچون تنگی نفس و با نارسایی قلبی شوند.
 
افشین حاتمی در گفت‌و‌گو با ایلنا در رابطه با تاثیر دارو‌های گیاهی در کاهش عوارض آلودگی هوا گفت: با توجه به وجود منواکسید کربن و سایر آلاینده‌ها در هوای شهر، این سموم از طریق تنفس وارد ریه و در‌‌نهایت به خون راه پیدا می‌کنند.
 
این متخصص طب سنتی استفاده از دستگاه بخار در منزل و محیط شغلی را یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با الودگی عنوان کرد و افزود: علاوه بر استفاده از دستگاه بخار به شهروندان به ویژه بیماران قلبی و ریوی پیشنهاد می کنیم که حجامت کنند.
 
حاتمی ضمن اشاره به عوارض خطرناک آلودگی هوا همچون نارسایی قلبی پیشنهاد کرد: بیماران قلبی و ریوی از فعالیت در فضای باز، شلوغ و پر رفت و آمد به طور جدی پرهیز کنند.
وی ضمن تاکید بر پرهیز از مصرف مواد غذایی غلیظ کننده خون تصریح کرد: شهروندان باید از مصرف مواد غذایی غلیظ کننده خون همچون آرد سفید، نان سفید، برنج، گوشت قرمز، گوشت سفید، عدس، لوبیا چیتی و… تا حد ممکن خودداری کنند.
 
این متخصص طب سنتی ادامه داد: برای رقیق شدن جریان خون شهروندان می‌توانند به مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین c هستند که اغلب ترش مزه هستند گرایش پیدا کنند، لذا مصرف آب پرتقال و آب انار را در این شرایط به شهروندان توصیه می‌کنم.

  http://www.javanemrooz.com/_Files/ImageGallery/Photos/4210d70f-65a5-4e68-8ed6-3d7a18316b82.jpg

http://loghme.com/Image/News/2012/12/2553_634913565430010699_l.jpg


 

دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:27 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

تاريخ ارسال مطلب : سه شنبه 19 دی 1391

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

- 11:13

 

 

http://blogs.e-rockford.com/applesauce/files/2011/05/japanese-doctors.jpg

اگر تصور می‌کنید نمی‌شود زمستان را بدون سرماخوردگی و بیماری سپری کرد سخت در اشتباهید. درست است که در فصل سرما آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار رایج است و هر کسی ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شود اما با انجام چند کار ساده به راحتی می‌توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت و بیمارهای زمستانی را از خود دور کنید.

پزشکان بیشتر از هر کس دیگری در احاطه‌ی میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارند. مدام در حال معاینه‌ی بیمارانی هستند که سرما خورده‌اند یا آنفلوانزا گرفته‌اند. اگر پای صحبت پزشکان بنشینید حتماً یک تجربه‌ی مشترک دارند: این که بارها پیش آمده بیماران توی صورتشان عطسه کرده‌اند و حتی بزاق بیمار محترم داخل چشمشان رفته است. شما تصور کنید در این شرایط چطور می‌شود که پزشکان سالم می‌مانند؟!

باید بدانید پزشکان برای کاهش احتمال بیمار شدن خودشان تکنیک‌هایی دارند که آن‌ها را از شر باکتری‌ها حفظ می‌کند. برای آشنایی با این تکنیک‌ها با مطالبی که در ادامه ایمیل می آید همراه باشید ...


دست‌هایتان را بشویید و به صورتتان دست نزنید

آیا می‌دانید هر کدام از ما روزانه حدود ۳۰۰۰ مرتبه صورتمان را لمس می‌کنیم. تصور کنید اگر دست‌هایمان آلوده باشد چه اتفاقی می‌افتد. یکی از اولین درس‌هایی که پزشکان می‌گیرند این است که به طور مرتب دست‌هایشان را بشویند و دست به دهان، بینی و چشمانشان نمالند. این اعضا به راحتی میکروب‌ها را انتقال می‌دهند. برای همین توصیه می‌کنیم شما هم دست‌هایتان را به طور مرتب شستشو دهید. استفاده از صابون اختیاری است. چون صابون‌ها دست‌ها را خشک می‌کنند و باعث تحریک و خشکی پوست می‌شوند.

هر روز پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها علاوه بر این که سلامت روده ها و کلاً دستگاه گوارش را بالا می‌برند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله می‌کنند. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در مجله‌ی Pediatrics به چاپ رسیده است نشان می‌دهد کودکانی که به مدت ۶ ماه هر روز پروبیوتیک مصرف می‌کنند کمتر به بیماری‌های ویروسی مبتلا می‌شوند. همچنین مدت بیماری آن‌ها کوتاه تر بوده و نیازشان به آنتی‌بیوتیک‌ها نیز کمتر است. بنابراین هر روز ماست پروبیوتیک مصرف کنید. چراکه ماست پروبیوتیک علاوه بر تامین باکتری های زنده، مواد مغذی با ارزشی همچون کلسیم و پپتیدهای بیولوژیک را در اختیار بدن قرار می دهند.

مصرف قند را کاهش دهید

مواد غذایی شیرین یا محصولاتی که از آرد تصفیه شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند قند خون را بالا می‌برند و به این ترتیب به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رسانند. تا جایی که می‌توانید مواد غذایی کامل و سرشار از فیبر مصرف کنید. مصرف هله‌هوله‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را کاهش دهید چون سیستم ایمنی‌تان را ضعیف خواهند کرد.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث عفونت و آسیب مجاری تنفسی می‌شود. این "دودزای کوچک" سیستم ایمنی بدن را ضعیف و مخاط دهان و ریه ها را در برابر عفونت و بیماری آسیب پذیر می‌کند. هر کدام از این آسیب‌ها دلیل خوبی برای ترک سیگار است. اگر تصور می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید سیگار را ترک کنید با پزشک مشورت کنید تا راحت‌تر از شر این "بدبوی بیماری زا" راحت شوید.

به طور مرتب ورزش کنید

اگر جزو افرادی هستید که از ورزش فراری هستید بهتر است تجدید نظری در رفتارتان داشته باشید. محققان آمریکایی در سال ۲۰۰۶ پژوهشی روی دو گروه از زنان دچار "اضافه وزن و چاقی مفرط و خانه دار و یائسه" انجام دادند. یک گروه از این زنان شرکت کننده به مدت یک سال پنج روز در هفته و روزانه به مدت ۴۵ دقیقه ورزش‌های سبک انجام دادند. در حالی که گروه دوم هیچ ورزشی در برنامه‌ی روزانه‌شان نداشتند. بعد از مدتی یعنی در سه ماهه‌ی آخر پژوهش محققان مشاهده کردند زنانی که ورزش نکرده‌اند سه برابر بیشتر در معرض روماتیسم قرار گرفتند. در هر سن و سالی که باشید و وزنتان هر چه باشد روزانه چند دقیقه ورزش سبک انجام دهید.

واکسن آنفلوانزا بزنید

بحث و جدل‌های زیادی در خصوص واکسن آنفولانزا وجود دارد اما اگر کارتان طوری است که زیاد سوار مترو، اتوبوس و غیره می‌شوید یعنی کلاً زیاد با مردم سر و کار دارید بهتر است واکسن بزنید. اگر در این خصوص شک دارید اول با پزشک مشورت کنید و بعد اقدام به دریافت این واکسن کنید. در حالت کلی واکسن آنفلوانزا ایمنی شما را در برابر بیماری‌های زمستانی بالا می‌برد.


 

دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:18 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
تاريخ ارسال مطلب : شنبه 23 دی 1391
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
- 12:59

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


برچسب‌ها:

 

دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:13 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
تاريخ ارسال مطلب : یک شنبه 24 دی 1391
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
- 19:19

 

به پایین نگاه نکنید! راه رفتن در این ارتفاع حتما باعث سرگیجه شما می شود.
این پل 1500 فوت بالای یخچال های طبیعی رشته کوه های آلپ در سوییس قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا نیز 10 هزار فوت است.
مهندسان طی 5 ماه توانستند این پل معلق را بسازند و ساخت این پل 1 میلیون پوند هزینه در بر داشت. طول این پل 330 فوت و عرض آن 3 فوت اعلام شده است
.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شویدبه جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


برچسب‌ها:

 

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 12:34 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

  تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com  تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


هئیت جوانان و نو جوانان محبان الزینب (س)

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 12:19 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

داستان:

سركه فروش با اخلاصي بود در تهران .

 

روزي به فرزندانش گفت : دوست دارم روزي كه مُردم ، تهران تعطيل شود و به تشييع جنازه ي من بيايند.

 

فرزندانش خنديدند ...

 

روز شهادت امام كاظم ، روز تشيع جنازه ي اين سركه فروش بود . تمام تهران تعطيل .

 

از خياباني تشييع شروع شد كه دسته هاي عزاداريِ تهران از آنجا مراسم خود را شروع مي كردند.

 

آنجنان تشييع جنازه باشكوه بود كه كسي باورش نمي شد .

 

اما در مقابل ، داستان روحاني نماي بي اخلاصي هم بود كه براي خودش رساله اي چاپ و به 5 زبان ترجمه كرده و فكر مي كرد اگر بميرد ، تمام مردم ايران در تشييع جنازه اش شركت مي كنند .

 

در روزي مُرد كه قُم بُمباران مي شد و كسي به جز 17 نفر براي تشييع جنازه اش نيامدند

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 12:16 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
 

 

سأل نبيّنا صلّى اللّه عليه و اله جبرئيل عليه السّلام: هل تضحك الملائكة و تبكي؟ قال: نعم، تضحك في ثلاث تعجّبا، و تبكي في ثلاث ترحّما؛ ... أمّا الثّالث المرأة البارزة  إذا ماتت فيسجّى قبرها حتّى يسوّى عليه اللّبن لئلّا يطّلع على حجمها، فتضحك‏ الملائكة و تقول: حين كانت مشتهاة فما سجّيتموها، و الآن صارت منفّرة فسجّيتموها؟!

پيغمبر- صلّى اللّه عليه و آله و سلم- از جبرئيل پرسيد: آيا ملائكه، گريه و خنده هم دارند؟ گفت: آرى از سه كس از روى تعجب مى‏خندند و بر سه كس از ترحم و دلسوزى مى‏گريند؛ ...اما سومين جايي كه مي خندند:

 

از زنى كه در زندگى، خود را از بيگانه نپوشيده پس از مرگ او را در قبر نهند و بدنش را بپوشانند كه از ديده‏ها پنهان باشد؛ ملائكه خندند و گويند:

 

هنگامى كه مورد رغبت بود او را نهان نكرديد، اينك مستور كنيد كه مورد نفرت و انزجار است.

منبع:تحرير المواعظ العددية، صفحه: 243

داستان :

يكي از علماء بزرگ (مرحوم آِت الله سيد محمد باقر مجتهد سيستاني پدر آيت الله العظمي حاج سيد علي سيستاني دامت بركاته) در مشهد مقدس براي آنكه به محضر امام زمان شرفياب شود ختم زيارت عاشورا را چهل جمعه هر هفته در مسجدي از مساجد شهر آغاز مي كند او مي گفت: در يكي از جمعه هاي آخر ناگهان شعاع نوري را مشاهده كردم كه از خانه اي نزديك آن مسجدي كه من در آن مشغول به زيارت عاشورا بودم مي تابيد، حال عجيبي به من دست داد، از جاي برخاستم و به دنبال آن نور به درب آن خانه رتفم، خانه كوچك و فقيرانه اي بود، زا درون خانه نور عجيبي مي تابيد، در زدم وقتي در را باز كردم، مشاهده كردم حضرت ولي عصر امام زمان در يكي از تاقهاي آن خانه تشريف دارند و در آن اتاق جنازه اي را مشاهده كردم كه پارچه اي سفيد بر روي آن كشيده بودند.

 

وقتي من وارد شدم و اشك ريزان سلام كردم، حضرت به من فرمودند: چرا اينگونه دنبال من مي كردي و رنجها را متحمل مي شوي؟

 

مثل اين باشيد ( اشاره به آن جنازه كردند) تا من دنبال شما بيايم!

 

بعد فرمودند اين بانوئي است كه در دوره بي حجابي (رضا خان پهلوي) هفت سال از خانه بيرون نيامد تا مبادا نامحرم او را ببيند!



 
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 12:15 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
 

 

سأل نبيّنا صلّى اللّه عليه و اله جبرئيل عليه السّلام: هل تضحك الملائكة و تبكي؟ قال: نعم، تضحك في ثلاث تعجّبا، و تبكي في ثلاث ترحّما؛ ... أمّا الثّالث المرأة البارزة  إذا ماتت فيسجّى قبرها حتّى يسوّى عليه اللّبن لئلّا يطّلع على حجمها، فتضحك‏ الملائكة و تقول: حين كانت مشتهاة فما سجّيتموها، و الآن صارت منفّرة فسجّيتموها؟!

پيغمبر- صلّى اللّه عليه و آله و سلم- از جبرئيل پرسيد: آيا ملائكه، گريه و خنده هم دارند؟ گفت: آرى از سه كس از روى تعجب مى‏خندند و بر سه كس از ترحم و دلسوزى مى‏گريند؛ ...اما سومين جايي كه مي خندند:

 

از زنى كه در زندگى، خود را از بيگانه نپوشيده پس از مرگ او را در قبر نهند و بدنش را بپوشانند كه از ديده‏ها پنهان باشد؛ ملائكه خندند و گويند:

 

هنگامى كه مورد رغبت بود او را نهان نكرديد، اينك مستور كنيد كه مورد نفرت و انزجار است.

منبع:تحرير المواعظ العددية، صفحه: 243

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 10:51 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

ذكر هاي  ايام هفته :

شنبه  : يا رب العالمين

يكشنبه  :  يا ذوالجلال و الاكرام

دوشنبه  :  يا قاضي الحاجات

سه شنبه : يا ارحم الراحمين

چهارشنبه : يا حي و يا قيوم

پنجشنبه : لا اله الا الله  ملك الحق المبين

جمعه : صلوات بر محمد و آل محمد


اللهم عجل لوليك الفرج


 

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 10:32 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

ماه ربیع الاول
وقایع ماه ربیع‏الاول:
۱- خارج شدن پیامبر اعظم از مکه و مخفی شدن آن حضرت در غار ثور در آغاز ربیع الاول.
۲- رهسپار شدن پیامبر (ص) به سوی مدینه و آغاز هجرت آن بزرگوار به آن شهر.
۳- ارتحال امام حسن عسگری در سن ۲۸ سالگی در سال ۲۶۰ ه.ق‏
۴- آغاز امامت حضرت بقیة اللَّه اعظم در نهم ربیع الاول سال ۲۶۰ ه.ق‏
۵- ازدواج پیامبر (ص) با حضرت خدیجه «ام المومنین» در دهم ربیع الاول.
۶- وفات عبدالمطلب در دهم ربیع الاول.
۷- ورود پیامبر اعظم به مدینه در دوازدهم ربیع الاول.
۸- میلاد پیامبر اکرم (ص) در سال عام‏الفیل در هفدهم ربیع الاول.

اعمال عبادی در ماه ربیع الاول‏
اعمال روز اول ماه‏
۱- روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمؤمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‏الاول.
۲- خواندن زیارت پیامبر (ص) و علی (ع) در این روز.

اعمال روز هشتم ماه‏
۱- در این روز خواندن زیارت امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (ع) مستحب است.

اعمال روز نهم ماه‏
این روز، روز عید و جشن و شادی بزرگ برای مؤمنان به مناسبت به امامت و خلافت رسیدن صاحب الزمان (ع) است. لذا اعمال زیر در این روز پسندیده است.
۱- اطعام به دوستان و ایجاد فرح و شادی در بین آنان.
۲- پوشیدن لباس نو.
۳- شکر و عبادت خداوند متعال.
۴- گشاده دستی و فراوانی برای خانواده.

اعمال روز دوازدهم ماه‏
اعمال مستحب در این روز به شکرانه انقراض دولت اموی دو مورد است:
۱- روزه گرفتن.
۲- دو رکعت نماز مستحبی که در رکعت اول بعد از حمد، سه بار سوره کافرون و در رکعت دوم بعد از حمد سه بار سوره توحید خوانده می‏شود.

اعمال روز هفدهم ماه‏
اعمال مستحبی در میلاد رسول خدا(ص) و امام صادق (ع) چنین است:
۱- غسل کردن.
۲- زیارت پیامبر و امیرمؤمنان از دور یا نزدیک‏
۳- روزه‏ داری. طبق روایت، روزه‏داری در این روز برابر با روزه یک سال است.
۴- دو رکعت نماز هنگام بالا آمدن آفتاب.
در هر رکعت پس از حمد، ده بار سوره قدر و ده بار سوره توحید خوانده شود.
۵- گرامی داشتن مسلمانان و صدقه دادن.
۶- جشن و شادی کردن.
۷- به مشاهد شریفه رفتن

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 10:29 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

تبریک حلول ماه ربیع الاول

اس ام اس تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول

حلول ماه ربیع الاول ماه جشن و سرور اهل البیت ( ع ) را به تمامی مسلمین تبریک می گویم .

رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند:

هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به من بدهد من هم بشارت بهشت را به او می دهم .

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 10:29 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

تبریک حلول ماه ربیع الاول

اس ام اس تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول

حلول ماه ربیع الاول ماه جشن و سرور اهل البیت ( ع ) را به تمامی مسلمین تبریک می گویم .

رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند:

هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به من بدهد من هم بشارت بهشت را به او می دهم .

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 10:24 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

rabey اس ام اس تبریک ماه ربیع الاول

 

خدایا؛

 

تو را به مناسبتهای عزیز این ماه گرامی قسم می‌دهیم؛

 

این ماه را بر تمام شیعیان جهان، مبارک و پر خیر و برکت قرار بده،

 

و در ظهور ارباب و مولای ما؛ امام زمان(عج) تعجیل بفرما،

 

و به ما توفیق بهره بردن از فضایل این ماه عنایت فرما،

 

و تمام مریضها را به حرمت این ماه شفا بده،

 

 

و مشکلات و گرفتاری تمام شیعیان را برطرف بفرما.

 

آمین ربّ العالمین.

 

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 10:20 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

مشکی از تن به درآرید ربیع آمده است                       

خم ابرو بگشایید ربیع آمده است

مژده ای ختم رسل داد که: آید به بهشت

هر که بر من خبر آرد که ربیع آمده است

yellow%20tulips%20Dsc 0009 اس ام اس تبریک ماه ربیع الاول

هنگام سرور کائنات است امشب

اوقات گرفتن برات است امشب

بفرست بر محمد صلوات 

زیرا که بهار صلوات است امشب

فرا رسیدن ماه ربیع الاول مبارک

مژده ای ختم رسل داد که: آید به بهشت

هر که بر من خبر آرد که ربیع آمده است

یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 10:18 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

rabey اس ام اس تبریک ماه ربیع الاول

 

حلول ماه ربیع الاول را به همه شماها تبریک میگم

امشب به عشاق حسین (ع)، زهرا دهد مزد عزا

یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا

یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج

باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج

چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:, :: 12:3 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
 

 

 

 آلودگی هوا به صورت مستقیم سلامت بدن انسان را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد؛

 

 

چرا که منوکسید کربن، اکسید نیتروژن، اکسید سولفور، ذرات معلق در هوا و هیدروکربن‌ها از جمله مواد آلوده کننده است که بدن انسان را در برابر عفونت‌های بیماری زا حساس‌تر کرده، مشکلات تنفسی، تحریک چشم و ناراحتی‌های قوه بویایی را افزایش می‌دهد که همه این عوارض به شکل پررنگ‌تری در کودکان بروز می‌کند. البته برای حفظ سلامت بدن می‌توان نکاتی را در نظر گرفته و با رعایت شان از بروز شرایط اضطراری پیشگیری کنیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا:
مصرف غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان‌های سلنیوم و بتاکاروتن هستند، توصیه می‌شود؛ چرا که هنگام آلودگی هوای استنشاقی، مقدار زیادی رادیکال آزاد در بدن تولید می‌شود که سبب کاهش توان فرد در انجام کارهای روزمره زندگی شده و حتی در دراز مدت می‌تواند بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی و انواع سرطان را ایجاد کند.

برای به حداقل رساندن عواقب ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن مصرف آنتی اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی افزایش دهید. سبزیجات و میوه‌هایی مثل طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل، اسفناج، کلم و زردآلو بتاکاروتن دارند. سلنیوم را هم می‌توانید در غذاهای دریایی، مرغ، نان، آجیل و غلات سبوس دار پیدا کنید.

E + C + D=ضد آلودگی
چه در خانه هستید و چه در محل کار، از مواد غذایی مثل کرفس، اسفناج، گوجه فرنگی، لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال و برگه سبز کاهو استفاده کنید که غنی از ویتامین C هستند.

البته مصرف جوانه گندم، روغن‌های گیاهی، گردو، بادام، زیتون، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز که منابع ویتامین E هستند را هم فراموش نکنید.

به‌ویژه اگر شغل شما طوری است که باید بیشتر در هوای آزاد باشید؛ این ویتامین می‌تواند مسمومیت ناشی از آلودگی هوا را خنثی کند. منابع مناسب ویتامین D هم شیر، کره و زرده تخم مرغ هستند که باید در برنامه غذایی روزانه‌تان باشند.


پکتین بخورید!
مواد غذایی که سرشار از پکتین هستند، سرب موجود در هوا را می‌گیرند و مانع از نفوذ سرب به سلول‌های بدن می‌شوند.

مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش داده و میوه‌هایی مانند پرتقال و توت فرنگی نیز سرشار از پکتین بوده و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند.


لبنیات کم چرب میل کنید
در هوای آلوده باید بیشتر از همیشه شیر، ماست و دوغ بنوشید، زیرا فسفر، منیزیم و کلسیمی که در لبنیات یافت می شود، همگی خنثی کننده سموم هستند و برای کاهش صدمات دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش ناشی از آلودگی هوا باید مصرف شیر و لبنیات بیش از پیش شود.

مصرف شیر و فراورده‌های آن باعث نرم شدن مخاط تنفسی فوقانی، مری و معده می‌شود و به دلیل وجود ترکیبات مناسب برای رشد و نمو باکتری‌های مفید که عمل دفع ادرار و مدفوع و مواد آلاینده را تنظیم می‌کنند، التهابات و بیماری‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد.


لبنیات بیشتری مصرف کنید
افرادی که کمبود کلسیم دارند، بیشتر در معرض خطر آلودگی با سرب قرار می‌گیرند. چون گیرنده‌های فلزات ۲ ظرفیتی در بدن انسان به صورت رقابتی عمل می‌کنند و در صورتی که این گیرنده‌ها، قبلا با فلزات مورد نیاز بدن مانند آهن و کلسیم اشباع شده باشند، بدن کمتر در معرض آلودگی با سرب قرار می گیرد برای جلوگیری از آلودگی زیاد با سرب بهتر است لبنیات بیشتری مصرف کنید که منبع غنی کلسیم هستند.


چرب و چیلی‌ها ممنوع!
در روزهایی که آلودگی هوا بسیار زیاد است، از غذاهای چرب به‌ویژه چربی‌های جامد حیوانی و گیاهی استفاده نکنید که مصرف چنین غذاهایی فقط باعث تشدید کاهش توان بدنی و ذهنی شما در طول روز خواهد شد.

پس استفاده از تنقلات کم ارزش مثل چیپس، پفک و نوشابه‌های گازدار را بی خیال شوید که باعث اختلال جذب عناصر مفید در بدن می‌شود و می‌تواند اثرات منفی آلودگی هوا را تشدید کند.

مصرف موادی مثل سوسیس و کالباس هم به دلیل داشتن مواد شیمیایی و نگهدارنده، علاوه بر این که به خودی خود مضر و سرطان زاست، برای ساکنان شهرهایی که هوای ناسالم دارد، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.


سیر و پیاز بخورید
سیر، پیاز و تره فرنگی، هر قدر هم که بوی آزاردهنده‌ای داشته باشند اما حاوی مقدار زیادی گوگرد هستند که می‌توانند از مخاط دستگاه تنفسی محافظت کنند.


نوشیدن آب زیاد فراموش نشود
نوشیدن زیاد آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا املاح اضافی از بدن خارج شود و ذرات آلودگی مدت کمتری در بدن باقی بماند.

ماهی:
مصرف ماهی‌های روغنی كه سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند می‌تواند در كاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار تركیبات التهاب آور مفید باشد.

از سرخ كردن ماهی اجتناب كنید و آن را در صورت امکان بخار پز،آب پز یا تنوری مصرف كنید. افزودن انواع چاشنی‌ها ( آب لیمو و آب نارنج) به ماهی بخارپزوتنوری یا آب پز موجب بهبود طعم ومزه آن می‌شود.

چای سبز
شامل ویتامین‌هایی از جمله ویتامین E، ویتامین B، ویتامین A ، ویتامین C، کلسیم، آهن، اسید فولیک و ریبو فلاوین است و به‌دلیل داشتن مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد، با تقویت سیستم ایمنی، بدن در مقابل بیماری‌های مختلف به‌ویژه بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان، اسهال و استفراغ در فصل تابستان و حساسیت‌های فصل پاییز و آلودگی‌ها مقاوم می‌شود. نوشیدن آن باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس (بافت‌های آسیب دیده) می‌شود تئوفیلین موجود در چای سبز در حکم داروی مخدری است که باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس (بافت های آسیب دیده) می‌شود. البته باید توجه داشت نوشیدن چای سبز به طور متعادل مفید است ولی خوردن بیش از حد آن می‌تواند ضررداشته باشد.

فریم :



 
چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:, :: 12:2 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
 

فریم

خانه امیر کبیر در روستای هزاوه با توجه به اینکه این روستا به عنوان قطب گردشگری به تصویب رسیده سالهاست که مورد بی توجهی است.

 

برای دیدن ادامه تصاویر اینجا راکلید کنید



 
چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:, :: 11:49 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

کارت پستال درخواستی طراحان

سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, :: 11:34 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)و امام رضا (ع) را به تمام محبین و شیعیان تسلیت

عرض مینمایم                                                هئیت محبان الزینب (س)

سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, :: 11:26 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

 

 

سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, :: 11:20 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

از امام رضا(ع) درباره بهترين بندگان سؤال شد .

ایشان فرمودند:آنان هرگاه نيکي کنند خوشحال شوند ،

 

 

 

  و هرگاه بدی کنند آمرزش خواهند ،  و هرگاه عطا شوند شکر گزارند

 

 

 

، و هرگاه بلا بينند صبر کنند ، و هرگاه خشم کنند . درگذرند

سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, :: 11:18 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

امام رضا(ع) فرمود:

 

هر كس كه دورى سفر را بر خود بپذيرد و به زيارت من آيد،

من در روز قيامت در سه جايگاه به نزد او خواهم شتافت تا او را از تنگنا به در آورم:

 

 آن جايى كه نامه اعمال دست به دست مى شود، در صراط، و هنگام سنجش اعمال.

      

قربون کبو ترای حرمت امام رضا            قربون این همه لطف وکرمت امام رضا



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 13:17 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 12:36 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 12:20 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
 

 آمدم اما چه تنها آمدم
از مصیبت سوی غم ها آمدم

در پس خود شام ویران دیده ام                             روی نی قاری قرآن دیده ام
ساقی لب تشنه گریان دیده ام                            یا اخا از پیش سرها آمدم

 
ای برادر پرسی از موی سپید                            و از خمیده قامت زینب چو بید
شام و کوفه کینه ها از ما شدید                                 از میان سنگ اعدا آمدم

 
من سپر بهر تن طفلان شدم                                هر نفس آلام محزونان شدم
دست بسته راهی میدان شدم                                 بعد رزمی پر ز غوغا آمدم

 
ظالمی رخسار دختت را کبود...                          کانچنان، پیدای تاریکی ربود
نور مادر التیام و چاره بود                                        بعد دیدار دو زهرا آمدم

 

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 12:5 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 12:0 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

 

 

 

 

پيامبر(ص) فرمودند : زماني كه خداوند آدم را خلق كرد و از روح خود در وي دميد آدم عطسه كرد .

خداي بزرگ به او الهام فرمود تا بگويد الحمد لله رب العالمين .

پس خداي به او گفت : پروردگارت ترا در رحمت قرار داد .

پس آن هنگام كه فرشتگان بـر او سجده كردند به خود باليد و به پروردگارش عرض كرد آيا آفريده اي از من محبوب تر داري

پس جوابي نشنيد سپس سؤالش را دوباره تكرار كرد . باز هم جوابي نشنيد . براي بار سوم سؤالش را تكرار كرد . باز جوابي نيامد .

آن گاه خـداي بزرگ فرمود : آري آفريده هايي برتر از تو هستند كه اگر آنان نبودند ترا هم نمي آفريدم .

آدم گفت : آنان را به من نشان بده .

پس خداي متعال به فرشتگان حجاب فرمان داد تا پرده ها برگيرند .چون حجاب و پرده ها برگرفته شد .

آدم پنج روح نوراني در بالاي عرش الهي بديد .

آدم گفت : پروردگارا اينان كيستند

خطاب آمد اي آدم ! اين محمد پيامبر من است

و اين علي امير مؤمنان است ( پسر عموي پيامبر و جانشين اوست )

و اين فاطمه دختر پيامبرم است

و اين دو حسن و حسين فرزندان علي و نوادگان پيامبراند .

سپس خداي متعال فرمود : اي آدم اينان فرزندان تواند

آدم بسيار خشنود شد .

آن گاه كه دچار اشتباه و خطا گرديد . آدم گفت :

پروردگارا ! از تو مي خواهم به حق محمد و علي و فاطمه و حسن و حسين تا بيامرزي ام و از من درگذري .

پس خداي مهربان بخاطر اين قسم از او درگذشت .

صاحب كتاب ( در ثمين ) در تفسير آيه شريفه قرآن

فتلقي آدم من ربه كلمات فتاب عليه انه هو التواب الرحيم .

سوره بقره آيه 37

منظور از كلمات نام پنج تن آل عبا است : محمد ، علي ، فاطمه ، حسن و حسين .

آدم ساق عرش را نگاه كرد و نام هاي پيامبر و امامان معصوم را ديد . آن گاه فرشته جبرئيل به او گفت :

اي آدم بگو :

يا حميد بحق محمد

يا علي بحق علي

يا فاطر بحق فاطمه

يا محسن بحق الحسن و الحسين

و منك الاحسان .

اي خداي ستوده بحق محمد

اي خداي برتر بحق علي

اي خداي پديد كننده بحق فاطمه

اي خداي احسان كننده بحق حسن و حسين

و احسان و خوبي تنها از توست .

آدم وقتي نام حسين را ياد كرد ، اشكش جاري شد و دلش خاشع و نرم شد و گفت برادرم جبرئيل در ياد پنجمين دلم شكست و اشكهايم روان شد . فرشته جبرئيل گفت : اين فرزندت مصيبتي خواهد ديد كه همه مصيبتها نزد آن كوچك است .

آدم پرسيد برادرم كدام مصيبت

حسين با لب عطشان كشته مي شود در حالي كه غريب و يكه و تنها است ناصر و معيني ندارد و اگر اي آدم او را ببيني او مي گويد :

وا عطشاه ، و اقله ناصراه .

تا آنجا كه تشنگي بين ديدگانش و آسمان چون غبار دودي فاصله مي افكند و ديگر ديد چشمانش كم سو مي گردد .

پس كسي او را جواب و پاسخي نمي دهد . مگر با شمشير و نوشيدن مرگ . پس آن گاه سر از تن او جدا مي كنند چون گوسفندي كه او را ذبح مي كنند و دشمنان به چادر هاي او حمله ور مي شوند. و سرهايشان و سرهاي يارانشان در ميان شهرها بگردش در مي آيد و در حاليكه زنان اسير و دربند همراه هستند .

پس آدم بسيار گريست چون مادري فرزند از دست داده

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:54 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, :: 13:31 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

هنرمندی که با زغال و انگشتانش نقاشی میکند ! ( تصویری) www.taknaz.ir
 

به گزارش تکناز به نقل از پرداد : خانم "جودیت آن براون" با استفاده از انگشتانش و زغال به خلق آثار بسیار زیبا و چشم نواز میپردازد.

او تا کنون آثارش را در گالریهای زیادی در نیویورک به نمایش گذاشته است. این نقاشی های متقارن زیبا را این نقاش 65 ساله بدون استفاده از قلم مو و رنگ و تنها با نوک انگشتانش ایجاد کرده است.

او حدود 10 سال است که به این شیوه تصاویری از درختان و رودها و مناظر دیگر طبیعی روی بومهای کرباسی بسیار بزرگ خلق میکند . نقاشی های او به قدری زیبا و جذاب است که کمتر کسی باور میکند این تصاویر بدون استفاده از تجهیزات سنتی مورد نیاز نقاشی ایجاد شده است.

هنرمندی که با زغال و انگشتانش نقاشی میکند ! ( تصویری)
www.taknaz.ir

 

هنرمندی که با زغال و انگشتانش نقاشی میکند ! ( تصویری)
www.taknaz.ir

هنرمندی که با زغال و انگشتانش نقاشی میکند ! ( تصویری)
www.taknaz.ir

هنرمندی که با زغال و انگشتانش نقاشی میکند ! ( تصویری)
www.taknaz.ir

 هنرمندی که با زغال و انگشتانش نقاشی میکند ! ( تصویری)
www.taknaz.ir

هنرمندی که با زغال و انگشتانش نقاشی میکند ! ( تصویری)
www.taknaz.ir

 

او از سال 2003 نقاشی به این شیوه را آغازکرد و یکسال بعد نمایشگاهی از اولین کارهای خود ترتیب داد که با استقبال خوبی مواجه شد.کارهای او عموما از سه قانون پیروی میکنند که شامل:تقارن ، انتزاعی بودن و استفاده از زغال کربن بجای رنگ است.

او یکی از کارهایش به نام "الماس " را در یک اجرای زنده و طی 7 روز در مقابل چشمان بازدید کنندگان نقاشی کرد.

وی تا کنون در بروکلین ، آلبانی و لانگ آیلند نمایشگاه تصاویرش را برپا کرده است و سال آینده میلادی نمایشگاهی از کارهایش را در ایندیانا پلیس برپا خواهد کرد.

دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, :: 9:11 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, :: 9:5 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 12:45 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

قسمتم باشد الهی در رکابش جان دهم
جان الهی در رکاب مهتر خوبان دهم


انتظار دیدنت را شیعه پیمان بسته است

مهدیا(عج)تقدیرکن جان برسرپیمان دهم

تویی بهانه‌ی صبح و ترانه‌ی خورشید

تویی برای گذر از شب سیاه امید

و با تو سیصد و سیزده سوار مشعل دار

و با تو سیصد و سیزده سوار مشعل دار

بریدند آن درخت سایبان را

که زهرا(س) را بسوزد نور خرشید

نبودند آگه از این نکته هرگز

که زهرا(س) خود به عالم نور بخشید

پس از زهرا(س) پناه مرتضی(ع) رفت

به عرش از داغ آه مرتضی(ع) رفت

شکست از غصه آن خیبر شکن مرد

به پهلو تا نگاه مرتضی(ع) رفت

ناله ندارد اثر ای حنجره

پنجه‌ی صبرت بگشاید گره

گرچه شب تیره بلندی کند

باز کند دست سحر پنجره

 

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 35
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 133526
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1